Neem contact met ons op om een claim in te dienen. Wij helpen u graag het probleem op te lossen.
Hieronder leest u hoe we te werk gaan als er schade is of als er fouten zijn gemaakt.
Neem contact met ons op om een claim in te dienen. Wij helpen u graag het probleem op te lossen.
Hieronder leest u hoe we te werk gaan als er schade is of als er fouten zijn gemaakt.
Stuur ons direct een bericht per e-mail naar: claims@collicare.nl
Het verzoek dient de volgende informatie te bevatten:
Indien u niet over alle documentatie en informatie beschikt, kunt u deze later nog op sturen.
De claim moet worden ingediend door de partij die een directe zakelijke relatie heeft met ColliCare. In de meeste gevallen is dit niet de ontvanger.
Dit betekent dat wanneer er sprake is van een afwijking, de ontvanger van de goederen contact moet opnemen met zijn of haar leverancier. De leverancier zal vervolgens contact opnemen met ColliCare Logistics.
U ontvangt een bevestiging dat de claim is ontvangen. De normale afhandeling duurt 14 dagen, maar dit kan zowel korter als langer duren.
Wij informeren u schriftelijk indien uw claim wordt geaccepteerd. U kunt ons dan een factuur sturen ter vergoeding van de schade.
Wij informeren u schriftelijk indien uw claim wordt afgewezen. U ontvangt altijd een toelichting, en alle documentatie wordt teruggestuurd.
Een bezwaar tegen onze beslissing dient schriftelijk en gemotiveerd te worden ingediend.
Alle deadlines zijn vastgesteld volgens de Noorse Wet op het Wegvervoer van Goederen en NSAB.
Alle toegekende vergoedingen zijn vastgesteld volgens de Noorse Wet op het Wegvervoer van Goederen en NSAB. Als uw claim is verkort, kan dat te wijten zijn aan het volgende:
Voor gebeurtenissen die als overmacht worden beschouwd, dat wil zeggen buitengewone omstandigheden buiten onze controle, is ColliCare niet aansprakelijk. Bijvoorbeeld extreme weersomstandigheden of natuurrampen zoals overstromingen.
Schade die niet wordt ontdekt voordat de verpakking is geopend, wordt beschouwd als verborgen schade.
Het is vaak moeilijk vast te stellen wanneer en waar tijdens het transport de schade precies is ontstaan. Daarom is een standaard van 25% acceptatiepercentage ingesteld. Het is belangrijk op te merken dat ook deze standaard uitzonderingen kent. Als de goederen onvoldoende zijn verpakt, de ontvanger ervoor kiest niet aanwezig te zijn tijdens de levering of in soortgelijke situaties, wordt de claim volledig afgewezen.
Incoterms®2010 is een interpretatie van verschillende leveringsvoorwaarden. Het is belangrijk om te weten dat Incoterms®2010 geen wetgeving is, maar betrekking heeft op de toewijzing van risico's (schade), verantwoordelijkheid (aansprakelijkheid) en betalingen.
Noorse wet op het wegvervoer van goederen
De wetgeving is voornamelijk van toepassing op binnenlands wegtransport.
NSAB (algemene bepalingen van de Nordic Freight Forwarders Association)
De NSAB is een overeenkomstenkader dat is goedgekeurd door de Nordic Freight Forwarders Association.
CMR-verdrag (Verdrag betreffende de overeenkomst tot internationaal goederenvervoer over de weg)
De wetgeving ondersteunt de huidige regelgeving en is goedgekeurd door alle Europese landen. Het CMR-verdrag is van toepassing op zee-, weg- en luchttransport.
Noors Wetboek van Maritiem Recht
Het Noorse Wetboek van Maritiem Recht regelt de scheepvaart en het maritiem transport. De wet regelt voornamelijk privaatrechtelijke kwesties met betrekking tot schepen en het vervoer van goederen en personen per schip.