Als importeur of exporteur bent u verantwoordelijk voor de juiste documenten en bent u verplicht om de juiste informatie over een import zending te geven, bijvoorbeeld als het gaat om de herkomst van de goederen.  Inadequate informatie/documenten kunnen leiden tot vertraging of zelfs stopzetten van de zending.

Custom clearance

Let us help you with your custom clearance

Vereist zijn:

  • gespecificeerde factuur:
    • factuurnummer
    • afzender
    • plaats en datum
    • pakket en gewicht
    • beschrijving van de inhoud
    • prijs
    • afleveradres en -data
    • bijzondere voorwaarden bij de factuur
    • bewijs van herkomst
    • er zijn twee soorten bewijzen van herkomst: goederencertificaat eur.1/eur-med en oorsprongsverklaring. meer informatie vindt u hier. (http://www.belastingdienst.nl)
  • proforma factuur:
    • op de proforma factuur staat de werkelijke waarde van de goederen.
    • deze wordt gebruikt als de ontvanger niet betaalt voor de goederen bijvoorbeeld als het om samples of cadeaus gaat.


BTW:

De juiste invoerdocumenten zijn ook belangrijk bij de verrekening van de BTW.

U heeft in ons track & trace systeem eCare een volledig overzicht van alle zendingen en bijbehorende documenten, ook voor de import.