logo
No  |  En   Country
iconmenu
iconmenu
logo

Documenten voor import

Als importeur of exporteur bent u verantwoordelijk voor de juiste documenten en bent u verplicht om de juiste informatie over een import zending te geven, bijvoorbeeld als het gaat om de herkomst van de goederen.

Inadequate informatie/documenten kunnen leiden tot:

  • Vertraging van de zending
  • Stopzetten van de zending
     

Vereist is:

  • Gespecificeerde factuur:
    • Factuurnummer
    • Afzender
    • Plaats en datum
    • Pakket en gewicht
    • Beschrijving van de inhoud
    • Prijs
    • Afleveradres en -data
    • Bijzondere voorwaarden bij de factuur
    • Bewijs van herkomst
    • Er zijn twee soorten bewijzen van herkomst: Goederencertificaat EUR.1/Eur-MED en Oorsprongsverklaring. Meer informatie vindt u hier. (http://www.belastingdienst.nl)
  • Proforma factuur:
    • Op de proforma factuur staat de werkelijke waarde van de goederen.
    • Deze wordt gebruikt als de ontvanger niet betaalt voor de goederen bijvoorbeeld als het om samples of cadeaus gaat.
       

BTW:
De juiste invoerdocumenten zijn ook belangrijk bij de verrekening van de BTW.

U heeft in ons track & trace systeem eCare een volledig overzicht van alle zendingen en bijbehorende documenten, ook voor de import.

 

Hulp nodig bij invoer of uitvoer?
Invoerrechten voor geïmporteerde goederen
Douanezaken bij export
Hoe vindt de afrekening met de douane plaats?
Zoekt u volledige douane afhandeling?
Allard Stuivenberg
Customs & Compliance
+31 088 2009906
smartphone_black
+31 6 5511 1110
Laat hier uw e-mailadres achter als u meer wilt weten over onze diensten.
E-mail*

Heeft u een vraag over douanezaken? 

Bel of stuur een e-mail.
smartphone_black
+31 (0)88 - 2009900